Počet záznamů: 1  

Materie a nemateriální substance podle Bonaventury a Tomáše Akvinského

  1. 1.
    SYSNO ASEP0332390
    Druh ASEPJ - Článek v odborném periodiku
    Zařazení RIVJ - Článek v odborném periodiku
    Poddruh JOstatní články
    NázevMaterie a nemateriální substance podle Bonaventury a Tomáše Akvinského
    Překlad názvuMatter and Immaterial Substances according to Bonaventure and Thomas Aquinas
    Tvůrce(i) Machula, Tomáš (FLU-F) RID, ORCID, SAI
    Zdroj.dok.Filosofický časopis. - : Filosofický ústav AV ČR, v. v. i. - ISSN 0015-1831
    Roč. 57, č. 2 (2009), s. 209-220
    Poč.str.12 s.
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovaAquinas ; Bonaventure ; matter ; immaterial substances
    Vědní obor RIVAA - Filosofie a náboženství
    CEZAV0Z90090514 - FLU-F (2005-2011)
    AnotaceČlánek se zabývá Bonaventurovým pojetím první materie v kontextu nemateriálních substancí. Bonaventurovo pojetí materie se odlišuje od pojetí Aristotelova nebo Tomášova, kteří v materii z nemateriálních substancí vylučují. Na rozdíl od Tomáše používá Bonaventura aristotelskou terminologii velmi volně a interpretuje materii jako potencialitu či přesněji řečeno jako znak stvořenosti. S tímto předpokladem není koncepce materie v nemateriálních substancích už tak nesmyslná, jak by se na první pohled mohla zdát. Článek rozebírá Bonaventurovo chápání andělů a lidí a srovnává ho s pojetím Tomášovým, včetně způsobu použití aristotelské terminologie.
    Překlad anotaceThe article is concerned with Bonaventure's conception of first matter in the context of immaterial substances. Bonaventure’s conception of matter is different to that of Aristotle or Thomas Aquinas, who rejected matter in immaterial substances. Bonaventura, in contrast to Thomas, accepts the Aristotelian terminology in a fairly loose way, interpreting matter as potential, or more precisely, as the created. With this conception the assertion of matter in the context of immaterial beings is not so absurd as it may at first sight seem. The article analyses Bonaventure's understanding of angel and man, and it compares him with Thomas Aquinas and his use of Aristotelian terminology.
    PracovištěFilosofický ústav
    KontaktChlumská Simona, chlumska@flu.cas.cz ; Tichá Zuzana, asep@flu.cas.cz Tel: 221 183 360
    Rok sběru2010
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.