Počet záznamů: 1  

An Empirical Model of Occupancy-Queue Relation

  1. 1.
    SYSNO ASEP0330027
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevAn Empirical Model of Occupancy-Queue Relation
    Překlad názvuEmpirické modely omezení a délky fronty
    Tvůrce(i) Přikryl, Jan (UTIA-B) RID
    Kocijan, J. (SI)
    Zdroj.dok.Proceedings of the 12th IFAC Symposium on Transportation Systems. - Redondo Beach : IFAC, 2009
    Rozsah strans. 456-461
    Poč.str.7 s.
    Forma vydáníCD-ROM - CD-ROM
    Akce12th IFAC Symposium on Transportation Systems
    Datum konání02.09.2009-04.09.2009
    Místo konáníRedondo Beach, CA
    ZeměUS - Spojené státy americké
    Typ akceWRD
    Jazyk dok.eng - angličtina
    Země vyd.CA - Kanada
    Klíč. slovaQueue estimation ; Traffic control ; Uncertainty
    Vědní obor RIVBC - Teorie a systémy řízení
    CEP1M0572 GA MŠMT - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
    CEZAV0Z10750506 - UTIA-B (2005-2011)
    AnotaceOne of the key indicators of traffic control quality in urban traffic control (UTC) systems is the queue length. Even in unsaturated conditions, longer queues indicate longer travel delays and higher fuel consumption. With the exception of some expensive surveillance equipment, the queue length itself cannot be measured directly. Many methods that estimate the queue length from detector measurements are used in engineering practice, ranging from simple to elaborate ones. The proposed method is based on Gaussian process (GP) model of the occupancy-queue relationship. It can handle data uncertainties and provides more information about the quality of the queue length prediction.
    PracovištěÚstav teorie informace a automatizace
    KontaktMarkéta Votavová, votavova@utia.cas.cz, Tel.: 266 052 201.
    Rok sběru2010
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.