Počet záznamů: 1  

Sorting into secondary education and peer effects in youth smoking

  1. 1.
    0334253 - NHÚ 2010 RIV CZ eng J - Článek v odborném periodiku
    Pertold, Filip
    Sorting into secondary education and peer effects in youth smoking.
    CERGE-EI Working Paper Series. -, č. 399 (2009), s. 1-32. ISSN 1211-3298
    Grant CEP: GA MŠMT LC542
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70850503
    Klíčová slova: peer effects * smoking * youth
    Kód oboru RIV: AH - Ekonomie
    http://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp399.pdf

    The start of daily smoking is often shortly after the resorting of students between elementary and secondary education. This paper employs a novel identification strategy based on this resorting, in order to estimate peer effects in youth smoking. We address the reflection problem by peers’ pre-secondary-school smoking, which is not influenced by the current social interaction of classmates. The empirical findings based on data from the Czech Republic, where the prevalence of youth smoking prevalence reached high levels, suggest that male youth smoking is significantly affected by classmates, while female smoking is not.

    Mnoho studentů začíná kouřit denně po přechodu ze základní na střední školu. Tento článek používá novou identifikační strategii využívající tohoto přechodu mezi základní a střední školou k identifikaci vlivu vrstevníků na kouření mládeže. Problém zrcadlení řešíme pomocí kouření vrstevníků před vstupem na střední školu, což není ovlivněno sociální interakcí současných spolužáků. Naše empirická zjištění na datech z České republiky, kde prevalence kouření u mládeže dosahuje vysokých hodnot, ukazují, že kouření mužů středoškoláků je signifikantně ovlivněni jejich spolužáky, kdežto kouření žen není.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0179037

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Wp399.pdf0278.9 KBVydavatelský postprintpovolen
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.