Počet záznamů: 1
Max Dvořák’s Michelangelo
- 1.0555350 - ÚDU 2022 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
Murár, Tomáš
Max Dvořák’s Michelangelo.
Journal of Art Historiography. Roč. 13, č. 25 (2021), s. 1-17. E-ISSN 2042-4752.
[The Influence of the Vienna School of Art History II. The 100th Anniversary of Max Dvořák’s Death. online, 15.04.2021-16.04.2021]
Institucionální podpora: RVO:68378033
Klíčová slova: mannerism * modernism * Max Dvořák * Georg Simmel * Michelangelo
Obor OECD: Arts, Art history
Způsob publikování: Open access
https://arthistoriography.files.wordpress.com/2021/11/murar.pdf
The historiography of Dvořák’s conception of Mannerism has been neglected in explaining how Dvořák formulated Mannerism: what in Dvořák’s conception of art generated the need to describe the art of the late 16th century as a separate artistic style distinct from the Renaissance? As the study shows, the answer to this question may be found in Max Dvořák’s interpretation of the late art of Michelangelo Buonarroti.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0329858
Název souboru Staženo Velikost Komentář Verze Přístup Murar_ArtHistoriography.pdf 2 1.7 MB Vydavatelský postprint povolen
Počet záznamů: 1