Počet záznamů: 1
Emergencia chovania robotických agentov: učenie posilovaním
- 1.0308978 - ÚI 2009 RIV CZ slo C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
Slušný, Stanislav - Vidnerová, Petra - Neruda, Roman
Emergencia chovania robotických agentov: učenie posilovaním.
[Behavior Emergence of Robotic Agents: Reinforcement Learning.]
Kognice a umělý život VIII. Opava: Slezská univerzita, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, 2008 - (Kelemen, J.; Kvasnička, V.; Pstružina, K.), s. 295-299. ISBN 978-80-7248-462-1.
[Kognice a umělý život /8./. Praha (CZ), 26.05.2008-29.05.2008]
Grant CEP: GA ČR(CZ) GD201/05/H014
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10300504
Klíčová slova: reinforcement learning * evolutionary algorithms * intelligent agents * neural networks
Kód oboru RIV: IN - Informatika
Návrh inteligentných vtelených agentov je jednou z kľúčových úloh dnešnej umelej inteligencie. Táto práca skúma možnosti emergencie inteligentného chovania mobilních robotických agentov. Riadiaci algorimus agenta je založený na Markovovom reťazci, adaptácia prebieha metódou učenia posilovaním. Tento prístup je porovnaný s metódami Evolučnej robotiky na tradičných úlohách ako je vyhýbanie sa prekážkám a rozpoznávanie predmetov. Načrtneme možnosti zrýchlenia procesu učenia využitím metód logického programovania
This article deals with emergence of intelligent behavior within robotic agents. Control algorithms of agents are based on Markov Decision Processes and Reinforcement Learning. The comparison with Evolutionary algorithms is discussed. Results are supported by classical experiment (obstacle avoidance).
Návrh inteligentních vtělených agentů je jednou z klíčových úloh dnešní umělé inteligence. Tato práce zkoumá možnosti emergence inteligentního chování mobilních robotických agentů. Řídící algoritmus agenta je založený na použití Markovova řetězce, adaptace probíhá metodou posilovaného učení. Tento přístup je porovnaný s metodami evoluční robotiky na tradičních úlohách, jako jsou např. vyhýbání se překážkách, rozpoznávání předmětů. Načrtneme možnosti zrychlení procesu učení využitím metod logického programování.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0161256
Počet záznamů: 1