Počet záznamů: 1
Vývoj rodové identity dětí mladšího a středního školního věku
- 1.
SYSNO ASEP 0103759 Druh ASEP J - Článek v odborném periodiku Zařazení RIV J - Článek v odborném periodiku Poddruh J Ostatní články Název Vývoj rodové identity dětí mladšího a středního školního věku Překlad názvu Development of Gender Identity in Children of Younght and Middle School Age Tvůrce(i) Janošová, Pavlína (PSU-E) RID, ORCID, SAI Zdroj.dok. Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - : Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie - ISSN 0555-5574
Roč. 38, č. 3 (2003), s. 216-235Poč.str. 20 s. Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. SK - Slovensko Klíč. slova gender role acquirement ; gender identity development ; younght school age Vědní obor RIV AN - Psychologie CEZ AV0Z7025918 - PSU-E Anotace Tématem studie bylo zjistit, jakým způsobem se vyvíjejí některé aspekty rodové identity a role dětí mladšího a středního věku. Respondenty tvořily soubory žáků 1.,3. a 5. ročníků základních škol. Vývoj genderových složek osobnosti byl sledován z hlediska nejoblíbenějších hraček či herních činností respondentů, na základě genderové příslušnosti jejich nejlepších kamarádů, představ o budoucím povolání a rozboru kresby lidské postavy. Výsledky vesměs potvrzují zahraniční studie a svědčí o vysoké genderové stereotypii dětí tohoto věku (především ve volbě hraček, kamarádů a v kresbě lidské postavy). V odpovědích chlapců se mj. projevila absence dostatečně blízkých mužských vzorů. Překlad anotace The target the study was to find out how some aspects of gender identity and role acquirement develop in children of younght and middle school age. Respondents were pupils of the primary school(1st, 3rd and 5th grades). The development of the gender aspects of personality was followed with regard to their toy and play preferences, gender oft heir best friends, ideas about their future vocation and anapysis of drawing a human figure. The results confirm foreign studies and confirm a high gender stereotypes in children of this age(especiallly in toy and friends choices and in drawing of human figure). Absence of sufficiently near masculine models was apparent in boys´ answers. Pracoviště Psychologický ústav Kontakt Štěpánka Halamová, Halamova@praha.psu.cas.cz, Tel.: 222 222 096 Rok sběru 2005
Počet záznamů: 1