- K problematice zubových vůlí v dynamice leteckých a mobilních převodo…
Počet záznamů: 1  

K problematice zubových vůlí v dynamice leteckých a mobilních převodových soustav s děleným tokem výkonu

  1. 1.
    SYSNO ASEP0103644
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevK problematice zubových vůlí v dynamice leteckých a mobilních převodových soustav s děleným tokem výkonu
    Překlad názvuTo issue of tooth backlash in dynamics of aeronautical and mobil gear systems with split power flow
    Tvůrce(i) Hortel, Milan (UT-L) RID
    Škuderová, Alena (UT-L) RID
    Zdroj.dok.Opotřebení, spolehlivost, diagnostika 2004. - Brno : Vojenská akademie, 2004 / Šťastný J. - ISBN 80-85960-77-X
    Rozsah strans. 47-52
    Poč.str.6 s.
    AkceOpotřebení, spolehlivost, diagnostika 2004
    Datum konání26.10.2004-27.10.2004
    Místo konáníVojenská akademie Brno
    ZeměCZ - Česká republika
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Klíč. slovanonlinear dynamics ; impact effects ; gear systems
    Vědní obor RIVBI - Akustika a kmity
    CEPIBS2076353 GA AV ČR - Akademie věd
    CEZAV0Z2076919 - UT-L
    AnotaceV rámci vnitřní dynamiky vysokoparametrických převodových soustav s děleným tokem výkonu hrají významnou úlohu rázové jevy, vyvolané většími dynamickými než statickoelastickými deformacemi v záběru ozubení. Způsobují nejen přídavná dynamická zatížení párů zubů v záběru, ale i porušování podmínek existence souvislé nosné a mazací olejové vrstvy, což podmiňuje možnost vzniku polosuchého až suchého tření v záběru s důsledkem vzniku samobuzeného kmitání, a tím i snížení životnosti soukolí.
    Překlad anotaceIn framework of internal dynamics of highparametric gear systems with split power flow the impact effects caused by greater dynamic than static-elastic deformations in the gear mesh have important role. They cause not only the additional dynamic load of gear pairs, but also violation of existence conditions of continuous carrier layer of lubrication. This make possible creation of dry friction in gear mesh with eventuality of self-excited vibrations rise and consequently decrease of gearing service life.
    PracovištěÚstav termomechaniky
    KontaktMarie Kajprová, kajprova@it.cas.cz, Tel.: 266 053 154 ; Jana Lahovská, jaja@it.cas.cz, Tel.: 266 053 823
    Rok sběru2005
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.