Magnetic Field Comparison of the Trolley Bus 21 TR Controlled by GTO and IGCT Thyristor
1.
SYSNO ASEP
0100975
Druh ASEP
C - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
Zařazení RIV
D - Článek ve sborníku
Název
Magnetic Field Comparison of the Trolley Bus 21 TR Controlled by GTO and IGCT Thyristor
Překlad názvu
Porovnání magnetického pole vně a uvnitř trolejbusu 21 Tr řízeného GTO nebo IGCT tyristorem
Tvůrce(i)
Nečesaný, Jakub (UE-C) Doležel, Ivo (UE-C)
Zdroj.dok.
Elektronický sborník konference ELEN 2004 (Elektro - Energetika). - Praha : ČVUT FEL, 2004
- ISBN 80-239-3565-8
Rozsah stran
s. 1-4
Poč.str.
4 s.
Akce
Konference ELEN 2004 (Elektro - Energetika)
Datum konání
21.09.2004-22.09.2004
Místo konání
Praha
Země
CZ - Česká republika
Typ akce
EUR
Jazyk dok.
eng - angličtina
Země vyd.
CZ - Česká republika
Klíč. slova
magnetic field modelling ; trolley bus ; computation
Vědní obor RIV
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
CEZ
AV0Z2057903 - UE-C
Anotace
This work is focused on the magnetic field modelling and analysis inside the trolley bus 21TR. Mathematical description is presented. Computation is carried out for accelerating regime for application of two different power switching semiconductor devices GTO and IGCT. Study of the magnetic field is done for head level of standing and sitting people. Local maximum of the magnetic field is also determined. Differences between magnetic field levels given by GTO and IGCT power switching semiconductor devices are consecrated. Finally, geometrical convergence of this problem is evaluated
Pracoviště
Ústav pro elektrotechniku (do r. 2005)
Kontakt
UE-C
Rok sběru
2005
Počet záznamů: 1
openseadragon
Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom
jak používáme cookies.