Počet záznamů: 1
Selective Catalytic Oxidation of NH3 to N2 for Catalytic Combustion of Low Heating Value Gas under Lean/Rich Conditions
- 1.0028946 - UCHP-M 20050332 RIV NL eng J - Článek v odborném periodiku
Kušar, H.M.J. - Ersson, A.G. - Vosecký, Martin - Järas, S.G.
Selective Catalytic Oxidation of NH3 to N2 for Catalytic Combustion of Low Heating Value Gas under Lean/Rich Conditions.
[Selektivní katalytická oxidace NH3 na N2 pro katalytické spalování plynu s nízkou výhřevností pro podmínky chudé směsi.]
Applied Catalysis B - Environmental. Roč. 58, 1-2 (2005), s. 25-32. ISSN 0926-3373. E-ISSN 1873-3883
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z40720504
Klíčová slova: catalytic combustion * selective catalytic oxidation * ammonia
Kód oboru RIV: CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
Impakt faktor: 3.809, rok: 2005
The selective catalytic oxidation (SCO) of ammonia to nitrogen has been examined over 5% Fe/Al2O3, 5% Mn/Al2O3, 20% CuO/Al2O3, 1% Pt/20% CuO/Al2O3, 2% Rh/Al2O3 and a Fe zeolite (Fe-SH-27) under fuel-lean and fuel-rich conditions in a monolith lab-scale reactor. For simulating fuel-bound nitrogen in a low heating value (LHV) gas 400 ppm NH3 was added to the test gas. The SCO performance of the catalysts was tested both with and without water added to the gas stream. For SCO under fuel-lean conditions the Fe-zeolite catalyst exhibited the lowest NOx yield. For SCO under fuel-rich conditions the 20% CuO/Al2O3 was superior with close to zero NOx formation.
Selektivní katalytická oxidace (SKO) amoniaku na dusík v monolitním katalytickém laboratorním reaktoru (5% Fe/Al2O3, 5% Mn/Al2O3, 20% CuO/Al2O3, 1% Pt/20% CuO/Al2O3, 2% Rh/Al2O3 and a Fe zeolite (Fe-SH-27)) za podmínek chudé i bohaté směsi. Dusík v palivu byl simulován tak, že k plynu o nízké výhřevnosti bylo přidáváno 400 ppm NH3 . Výkon katalyzátoru SKO byl testován jak s přídavkem vody do paliva, tak i bez vody. Pro SKO za podmínek chudé směsi vykazoval nejmenší výtěžek NOx systém Fe-zeolit. Pro SKO za podmínek bohaté směsi byl nejlepší systém 20 % CuO/Al2O3 s prakticky nulovou tvorbou NOx.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0118843
Počet záznamů: 1