Počet záznamů: 1  

Monopoly provision of tune-ins

  1. 1.
    0312862 - NHU-C 2009 RIV CZ eng J - Článek v odborném periodiku
    Celik, Levent
    Monopoly provision of tune-ins.
    [Monopolní vysílání upoutávek.]
    CERGE-EI Working Paper Series. -, č. 362 (2008), s. 1-31. ISSN 1211-3298
    Výzkumný záměr: CEZ:MSM0021620846
    Klíčová slova: informative advertising * tune-ins * television station
    Kód oboru RIV: AH - Ekonomie
    http://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp362.pdf

    This paper analyzes a single television station's choice of airing tune-ins (preview advertisements). I consider two consecutive programs located along a unit line. Potential viewers know the earlier program but are uncertain about the later one. The TV station may air a fully informative tune-in during the first program. The cost of the tune-in is the forgone advertising revenue. Under mild conditions, there exists a unique perfect Bayesian equilibrium in which some viewers watch the first program just to see if there is a tune-in or not, and the TV station airs a tune-in unless the two programs are too dissimilar. In the absence of a tune-in, no viewer within the first-period audience keeps watching TV. Full information disclosure never arises. The market outcome is suboptimal; a social planner would air a tune-in for a wider range of programs.

    Tento článek analyzuje volby jedné televizní stanice pro vysílání upoutávek (tzv. “tune-ins”). Uvažuji dva pořady vysílané po sobě. Potencionální diváci znají předchozí pořady, ale nejsou si jistí o těch nastávajících. Televizní stanice může vysílat úplně informativní upoutávky během prvního pořadu. Cena vysílání upoutávek je ušlý zisk z reklam. Při jistých středních podmínkách existuje jediný perfektní Bayesovský rovnovážný bod, ve kterém někteří diváci sledují první pořad jen kvůli možným upoutávkám a kde televizní stanice vysílá upoutávky nehledě na to, jak jsou tyto dva pořady rozdílné. V nepřítomnosti upoutávek nebude žádný divák během prvního pořadu sledovat televizi později. Úplné informativní uzavření nikdy nenastane. Výstup trhu není optimální, protože sociální plánovač by vysílal upoutávky pro širší třídu pořadů.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0163816
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    Wp362.pdf0468.6 KBVydavatelský postprintpovolen