Počet záznamů: 1  

Jubilate et Bibite: studie k antice a její recepci v evropské kultuře. Ad honorem Jan Bažant

  1. 1.
    0535097 - FLÚ 2021 RIV CZ cze M - Část monografie knihy
    Čechvala, Jakub
    Skládat scénu jako vázu: utváření obrazu scény v Euripidově Ifigenii v Tauridě.
    [Assembling a Scene as a Vase Painting: Shaping a Scene-image in Euripides’ Iphigenia in Tauris.]
    Jubilate et Bibite: studie k antice a její recepci v evropské kultuře. Ad honorem Jan Bažant. Praha: Filosofia, 2020 - (Čadková, D.; Čechvala, J.; Poláčková, E.; Sarkissian, A.), s. 85-101. ISBN 978-80-7007-638-5
    Grant ostatní: AV ČR(CZ) StrategieAV21/14
    Program: StrategieAV
    Institucionální podpora: RVO:67985955
    Klíčová slova: Greek tragedy * Euripides * Iphigenia in Tauris * prologue * vase painting
    Obor OECD: Specific languages

    Kapitola analyzuje způsob, jakým se utváří obraz scény v prologu Euripidovy tragédie Ifigenie v Tauridě. Nejprve se vypořádává s klasických problémem pojmenovaným ve slavné stati A. M. Dale „Seen and Unseen on the Greek Stage“ a ten dále artikuluje v souvislosti s řeckou vázou, která se pravděpodobně vztahuje k tragédii Ifigeni v Tauridě. Oproti běžným přístupům vycházejícím z naší znalosti založené několikerou četbou používá tato studie metodu postupného zaostřování a sleduje krok za krokem, jak je scéna postupně ustavována pro implikované obecenstvo. Pozornost je věnována zejména oltáři, který je nejsilnějším vizuálním bodem v Ifigenii a chrámu. Studie přijímá argumenty Isabelly Torrance a obhajuje rukopisné čtení ve verši 73.

    Starting with a classical problem addressed by A. M. Dale in her “Seen and Unseen on the Greek Stage” and connecting this with a vase, which is possibly related with Iphigenia in Tauris, the article analyses a shaping of scene-image in the prologue of Iphigenia in Tauris. Contrary to our knowledge based on a second (and more) reading it uses a strategy of gradual focusing, tracking step by step a way, how is the scene gradually established for an implied audience. Attention is paid especially to an altar, the strongest focus point in Iphigenia and to a temple, adopting arguments of Isabelle Torrance, the article defends manuscript reading in the line 73.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0313204

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.