Počet záznamů: 1  

Loajalita jako téma umělecké strategie

  1. 1.
    0461524 - ÚDU 2017 RIV CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Petrasová, Taťána
    Loajalita jako téma umělecké strategie.
    [Loyalty as a theme of artistic strategy.]
    Neviditelná loajalita? Rakušané, Němci, Češi v české kultuře 19. století. Sborník příspěvků z 35. ročníku sympozia k problematice 19. století. Praha: Academia, 2016 - (Petrbok, V.; Petrasová, T.; Machalíková, P.), s. 157-163. ISBN 978-80-200-2562-3.
    [Neviditelná loajalita? Rakušané, Němci a Češi v české kultuře 19. století. Plzeň (CZ), 26.02.2016-28.02.2016]
    Institucionální podpora: RVO:68378033
    Klíčová slova: Czech Germans * 19th-century visual art * cultural loyalty * exhibitions
    Kód oboru RIV: AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

    Tato studie vychází z teze, že kulturní loajalita je odvozena z vojenských rituálů, i když specifický akt přísahy může být nahrazen jiným mechanismem. Analyzuje dobové texty o Myslbekově soše Oddanost nebo Německo-české výstavě v Liberci 1906.

    This study is based on the assumption that cultural loyalties derives from military rituals, although the specific act of oath-taking may have been replaced by a different mechanism. An analysis of contemporary writings about e.g. J.V. Myslbek´s sculpture Loyalty or the Czech–Germans exhibition (Deutschböhmische Ausstellung) in Liberec (Reichenberg) 1906.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0261147

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.