Počet záznamů: 1  

Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru

  1. 1.
    0411343 - UTIA-B 20050073 RIV SK cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Holub, O. - Augusta, Petr - Roubal, J. - Hurák, Z.
    Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru.
    [Tire spinning detection and vehicle velocity estimation using Kalman filter.]
    Bratislava: Slovak University of Technology, 2005. ISBN 80-227-2235-9. In: Proceedings of the 15th International Conference on Process Control 2005., s. 1311-1315
    [Process Control 2005. Štrbské Pleso (SK), 07.06.2005-10.06.2005]
    Grant CEP: GA MŠMT 1M0567
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z10750506
    Klíčová slova: track vehicle * tire spinning detecten * Kalman filter
    Kód oboru RIV: BC - Teorie a systémy řízení

    Kolejová vozidla, vedle svých výhod, jako např. malý jízdní odpor, mají zásadní nevýhodu pramenící z malého součinitele adheze mezi ocelovým kolem a kolejnicí. Celá tažná či brzdná síla, kterou je pohon schopen poskytnout, mnohdy nemůže být z kola na kolejnici přenesena. při jízdě tak dochází ke skluzu, případně ke smyku a měřená rychlost kola neodpovídá rychlosti vozidla. Metoda identifikace tohoto jevu použitá v článku vychází z prahování diference měřené rychlosti.

    Track vehicles, besides their advantages like low tractive resistance, have crucial disadvantage comming from the low adhesion coefficient between rail and metal wheel. Thus total tractive or braking force, that the drive can provide, often cannot be transferred from the wheel to the rail. During the acceleration this leads to slipping while during the braking sliding occurs. In both cases distance covered by the wheel perimeter differs from the true distance driven by the vehicle.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0131425

     
     

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.