Počet záznamů: 1  

Dimenzování výztuže porubních chodeb v uhelných dolech

  1. 1.
    0383911 - ÚGN 2013 RIV CZ cze C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Šňupárek, Richard
    Dimenzování výztuže porubních chodeb v uhelných dolech.
    [Design of roadway support in coal mines.]
    Zborník Geotechnika - 2012 - Geotechnics. Ostrava: VŠB-TUO, FAST, 2012, s. 1-8. ISBN 978-80-248-2785-8.
    [Geotechnika - 2012 - Geotechnics. Vysoké Tatry (SK), 26.09.2012-28.09.2012]
    Grant CEP: GA MŠMT ED2.1.00/03.0082
    Institucionální podpora: RVO:68145535
    Klíčová slova: design * support * roadways
    Kód oboru RIV: DH - Báňský průmysl vč. těžby a zpracování uhlí

    Zatímco v podzemním stavitelství se zpravidla jedná o unikátní jednotlivá díla s dlouhou životností a odpovídajícím stupněm geotechnického průzkumu, projekčních příprav a výpočetních a modelových řešení, důlní chodby představují početný soubor zpravidla krátkodobých děl, často v podobných nebo mírně variantních geotechnických podmínkách a s vysokým stupněm unifikace používaných postupů a výztužných konstrukcí. Z těchto důvodů se v uhelných dolech většinou používá unifikovaných zjednodušených postupů pro stanovení očekávaného zatížení výztuže i pro dimenzování vlastních výztužných konstrukcí. Ve většině případů jsou tyto postupy založeny na inženýrských metodách s vysokým podílem využití empirických poznatků z předmětné oblasti (dolu, ložiska, statigrafické formace). Tam, kde jsou tyto základní důlně geologické podmínky blízké, lze srovnávat používané postupy dimenzování výztuže chodeb v různých oblastech. Tento příspěvek se zabývá srovnáním metod dimenzování výztuže porubních chodeb vyvinutých v podmínkách dolů Ostravsko karvinského revíru a v dolech Ruhrské uhelné pánve ve Spolkové republikce Německo.

    Design of roadway support in coal mines is mostly based on simple united methods for designating of support loading and for design of support constructions. These methods are based in majority of cases on practical engineering processes with using of empirical knowledge from the area of interest (mine, deposit, stratigrafic unit). In cases with similar conditions it is possible to compare the methods of roadway support design. The contribution deals with comparison of design methods used in Ostrava Karviná coal basin and Ruhr coal basin in Germany.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0213704

     
    Název souboruStaženoVelikostKomentářVerzePřístup
    UGN_0383911.doc31318 KBAutorský preprintpovolen
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.