Počet záznamů: 1  

Hraní počítačových her u adolescentů ve vztahu k jejich tvořivosti

  1. 1.
    0383823 - PSÚ 2014 RIV SK cze J - Článek v odborném periodiku
    Zvěřinová, J. - Janošová, Pavlína
    Hraní počítačových her u adolescentů ve vztahu k jejich tvořivosti.
    [Playing of computer games by adolescents in relation to their creativity.]
    Psychológia a patopsychológia dieťaťa. Roč. 46, č. 2 (2012), s. 95-112. ISSN 0555-5574
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GAP407/12/2325
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70250504
    Klíčová slova: adolescents * computer games * nonverbal creativity * verbal creativity * gender
    Kód oboru RIV: AN - Psychologie

    Cílem studie je analýza vztahů mezi frekvencí hraní počítačových her a tvořivostí u české populace dospívajících. Vyšetření bylo provedeno pomocí Torranceho testu tvořivosti (test Neúplných figur zaměřený na neverbální tvořivost) a originálního testu Opice (verbální tvořivost) v 8. ročnících ZŠ a v terciích víceletého gymnázia (N=121). Pozornost byla věnována také typům nejoblíbenějších her a tomu, kolik času jimi respondenti tráví. Předpokládaný negativní vztah mezi tvořivostí a počítačovým hráčstvím byl prokázán pouze v případě neverbální tvořivosti. Významné rozdíly v tvořivosti byly dále zjištěny z hlediska kategorie preferovaných her, pohlaví a typu školy.

    The aim of a study is to analyze the relationship between frequency of playing computer games and creativity performance in Czech adolescents. Subjects (N=121, 8th grade) were submitted to the Torrance Test of Creative Thinking (incomplete figures, nonverbal component) and an original test of verbal creativity, Monkey (verbal component of creativity). In addition, respondents answered questions concerning their playing of the computer games: frequency, and game preferences. The hypothesis that adolescents’ creativity is negatively related to playing computer games was verified only in the case of the nonverbal creativity. Moreover, results indicate important findings with regard to the type of preferred games, gender, and type of school.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0213653

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.