Počet záznamů: 1  

Modelling accidental releases of dangerous gases into the lower troposphere from mobile sources

  1. 1.
    0314672 - ÚFCH JH 2009 RIV GB eng J - Článek v odborném periodiku
    Bernatík, A. - Zimmermann, W. - Pitt, M. - Střižík, M. - Nevrlý, J. - Zelinger, Zdeněk
    Modelling accidental releases of dangerous gases into the lower troposphere from mobile sources.
    [Modelování úniku nebezpečných plynů do dolní troposféry z mobilních zdrojů při haváriích.]
    Process Safety and Environmental Protection. Roč. 86, B3 (2008), s. 198-207. ISSN 0957-5820. E-ISSN 1744-3598
    Grant CEP: GA MŠMT OC 111
    Grant ostatní: GA MŠk OC 186
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z40400503
    Klíčová slova: major accidents * transportation of dangerous * substances modelling of release and dispersion
    Kód oboru RIV: CF - Fyzikální chemie a teoretická chemie
    Impakt faktor: 0.400, rok: 2008

    The article reports the results of different methods of modelling releases and dispersion of dangerous gases or vapours in cases of major accidents from road and rail transportation in urban zones. Transport accidents of dangerous substances are increasingly frequent and can cause serious injuries in densely inhabited areas or pollution of the environment. For quantitative risk assessment and mitigation planning, consequence modelling is necessary. The modelling of dangerous substance dispersion by standard methods does not fully represent the behaviour of toxic or flammable clouds in obstructed areas such as street canyons. Therefore the predictions from common software packages as ALOHA, EFFECTS, TerEx should be augmented with computational fluid dynamics (CFD) models or physical modelling in aerodynamic tunnels, and further studies are planned to do this.

    Příspěvek přináší výsledky aplikace rozdílných metod matematického modelování při studiu úniků a rozptylu nebezpečných plynů nebo par v důsledku závažných havárií při silniční a železniční přepravě těchto látek v městské zástavbě. Přepravní havárie nebezpečných látek jsou stále častější a mohou způsobit vážná poranění v hustě obydlených oblastech, či znečištění životního prostředí. Modelování následků havárií je přitom nezbytné pro kvantitativní odhad rizik a plánování snížení dopadů následků havárií. Modelování rozptylu nebezpečných látek standardními metodami dostatečně nepostihuje chování toxických nebo hořlavých mračen v zastavěných oblastech jako jsou kaňony ulic. Z tohoto důvodu by měly být předpovědi založené na řešení úlohy pomocí běžných softwarových aplikací takových, jako je ALOHA, EFFECTS, TerEx, doplněny modely počítačové fluidní dynamiky (CFD) nebo fyzikálním modelováním ve větrných tunelech. Další studie jsou proto plánovány.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0165106

     
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.