Počet záznamů: 1
Empirické přístupy v sociálně stratifikačním výzkumu vzdělanostních nerovností
- 1.0312300 - SOÚ 2009 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
Simonová, Natalie - Katrňák, T.
Empirické přístupy v sociálně stratifikačním výzkumu vzdělanostních nerovností.
[Empirical Methods in Social Stratification Research on Educational Inequalities.]
Sociologický časopis / Czech Sociological Review. Roč. 44, č. 4 (2008), s. 725-743. ISSN 0038-0288. E-ISSN 2336-128X
Grant CEP: GA ČR(CZ) GA403/06/1241
Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z70280505
Klíčová slova: access to education * educational inequality * educational research * measures of inequality
Kód oboru RIV: AO - Sociologie, demografie
Impakt faktor: 0.427, rok: 2008
Web výsledku:
http://dlib.lib.cas.cz/3537/
Tato stať podává přehled hlavních přelomových bodů ve zkoumání vzdělanostních nerovností, a to jak v rovině věcné, tak metodologické. Text se zaměřuje na ty autory a jejich koncepce, jejichž přínos znamenal ve své době zásadní inovaci, posunující analýzu i vědění v oblasti výzkumu vzdělanostních nerovností významně vpřed. Vymezujeme celkem tři období, přičemž v každém z nich představujeme dvě stěžejní koncepce.
This article provides a look at the main turning points in research on educational inequalities, both at the level of the field’s subject matter and its methodology. The text focuses on authors and concepts that in their time constituted a major innovation, significantly advancing analysis and knowledge in the field of research on educational inequalities. The authors define three basic periods, and for each one present two key concepts.
Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0163396
Počet záznamů: 1