Počet záznamů: 1  

Fotony a de Broglieho vlny (39)

  1. 1.
    0205437 - UPT-D 20010077 RIV CZ cze T - Překlad
    Lencová, Bohumila - Lencová, B. (ed.) - Obdržálek, J. (ed.) - Dub, P. (ed.)
    Fotony a de Broglieho vlny (39).
    [Photons and de Broglie's Waves.]
    [Photons and de Broglie's Waves. - In: Fundamentals for Physics. - New York, 1997, 1034-1054.]. Fyzika. Vol. 5. Brno: Vutium, 2000. s. 1034-1054. ISBN 80-214-1868-0
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z2065902
    Klíčová slova: Physics for students
    Kód oboru RIV: BE - Teoretická fyzika

    Učebnice Davida Hallidaye a Roberta Resnicka Physics for Students od Science and Engeneering vyšla poprvé v roce 1960. Od té doby je s úpravami, které odrážejí vývoj fyziky a její výuky, opakovaně vydávána a stala se nejužívanější učebnicí úvodních kurzů nejen v USA, ale i v jiných zemích. Je to spíše přiměřeností výkladu, tak důležitou na začátku studia, a množstvím vskutku dobrých příkladů, včetně kvalitativních. Názorný výklad, který vychází z konkrétních situací a problémů, není přetěžován matematikou, a je posilován řešenými příklady a kontrolními otázkami vhodně zařazovanými do textu. Poslední tři vydání, na nichž se podílí Jearl Walker, zdařile rozvíjejí kvalitativní uvažování, tolik potřebné pro pochopení fyziky. Student se připravuje k řešení příkladů i složitějších problémů na konci kapitol tak, aby vycházel z fyzikální představy a nikoli z formálního užití vzorců.

    The textbook by Davida Halliday and Robert Resnick Physics for Students published by Science and Engineering was released firstly in 1960. Since this it has been repeatedly republished with slight adaptations, which reflect the development of physics and its teaching; it has become the most widely used textbook for introductory courses not only in the USA, but in other countries as well. This is most probably because of the adequacy of the interpretation, which is most important at the beginning of the study, while the number of really good examples, including the quantitative ones plays its role as well. A comprehensive interpretation, which is based on concrete situations and problems, does not overuse mathematics, and whose effectiveness is increased by use of solved exercises and control questions appropriately included into the text, are the qualities which make this textbook so valuabe. The last three editions, in which Jearl Walker participates, successfully develop quantitative thinking, so much important for understanding physics. The student has a possibility to be prepared for solving of exercises as well as more complex problems at the end of each chapter, so that he or she could gain from physical point of view, and could avoid only formal use of formulas.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0101050

     
     

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.