Počet záznamů: 1  

Ekvivalence tradiční a počítačové formy testu IST-70

  1. 1.
    0158400 - PSU-E 20035032 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Květon, Petr - Jelínek, Martin - Vobořil, Dalibor - Klimusová, H.
    Ekvivalence tradiční a počítačové formy testu IST-70.
    [Equivalency of traditional and computerized form of IST-70.]
    Československá psychologie. Roč. 47, č. 6 (2003), s. 562-572. ISSN 0009-062X. E-ISSN 1804-6436
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z7025918
    Klíčová slova: Computer-based assessment ů computerized tests ů equivalency
    Kód oboru RIV: AN - Psychologie
    Impakt faktor: 0.232, rok: 2003

    Studie se zabývá otázkou ekvivalence tradičních a počítačových forem psychodiagnostických metod. Autoři ověřovali ekvivalenci inteligenčního testu IST-70 v tradiční a praxi používané počítačové formě. Přestože většina subtestů nebyla modem administrace výrazněji ovlivněna, u grafických subtestů byl nalezen rozdíl mezi oběma formami testu. V případě subtestů Volba geometrického obrazce a Úlohy kostkami byly výkony zkoumaných osob v podmínkách počítačové administrace výrazně slabší než při administraci formy tradiční, což autoři připisují vlivu náročnější ovládací a zobrazovací ergonomie.

    The most common usage of computer-based assessment are computerized versions of conventional paper-and-pencil tests. Equivalency of such tests needs to be verified. On a sample of 102 high school students, this study examined the psychometric equivalency of computerized form of IST-70 included in commonly used software package Psycho using a four groups within-subjects design. Partial non equivalency was found: while most of the subjects provided full equivalency with their conventional counterparts, graphical subtests PL (Persceptual Fluidity) and SP (Spatial Ability) were negatively affected by computer mode of administration.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0055837

     
     

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.