Počet záznamů: 1  

Institucionální základna společenskovědních oborů v českých zemích v polovině 19. století

  1. 1.
    0123193 - A-Z 20023029 RIV CZ cze J - Článek v odborném periodiku
    Hoffmannová, Jaroslava
    Institucionální základna společenskovědních oborů v českých zemích v polovině 19. století.
    [Institutional bases of social sciences and humanities in the Czech Lands in the middle of the 19th century.]
    Práce z Archivu Akademie věd. - (Barvíková, H.). Roč. 7, - (2002), s. 139-178. ISBN 80-86404-11-0. ISSN 1213-7928
    Grant CEP: GA AV ČR IAA9077002
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z8077915
    Klíčová slova: social sciences and humanities * Czech Lands * middle of the 19th century
    Kód oboru RIV: AB - Dějiny

    Autorka systematicky přibližuje jednotlivé části institucionální základny společenskovědních oborů v polovině 19. století: 1. univerzity a další vysoké, příp. vyšší školy, 2. další subjekty vědy jako celku, 3. subjekty jednotlivých vědních oborů celozemského dosahu, 4. subjekty pěstující vědu vedle dalších úkolů, 4.1. muzea, 4.2. knihovny, 4.3. archivy, 4.4. galerie, 5. další spolky a neformální uskupení se vztahem k vědě, 5.1. matice, 5.2. studentské spolky, 6. regionální instituce věnující se vědě, 6.1. kláštery, 6.2. gymnázia. Závěrem charakterizuje celkový stav společenských věd v českých zemích v polovině 19. století.

    Authoress systematically describes the component parts of the institutional bases of social sciences and humanities in the middle of the 19th century: 1. universities and colleges, 2. other subjects of social sciences and humanities as a whole, 3. subjects of the individual fields of social sciences and humanities of the whole land impact, 4. subjects cultivating social sciences and humanities in addition to other tasks, 4.1. museums, 4.2. libraries, 4.3. archives, 4.4. galleries, 5. other societies and informal groupings in relation to social sciences and humanities, 5.1. "matice" (foundations), 5.2. students´societies, 6. regional institutions devoted to sciences and humanities, 6.1. cloisters, 6.2. grammar schools. In conclusion she characterizes the general state of social sciences and humanities in the Czech Lands in the middle of the 19th century.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0021461

     
     

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.