- Bubble Formation: Experiments and CFD Simulations
Počet záznamů: 1  

Bubble Formation: Experiments and CFD Simulations

  1. 1.
    0028656 - UCHP-M 20050121 RIV SK eng C - Konferenční příspěvek (zahraniční konf.)
    Havlica, Jaromír - Šimčík, Miroslav - Bunganič, Radovan - Růžička, Marek - Drahoš, Jiří
    Bubble Formation: Experiments and CFD Simulations.
    [Formace bublin: Experimenty a CFD simulace.]
    Proceedings. Bratislava: Slovak Society of Chemical Engineering, 2005 - (Makroš, J.; Štefuca, V.), s. 45
    [International Conference of Slovak Society of Chemical Engineering /32./. Tatranské Matliare (SK), 23.05.2005-27.05.2005]
    Grant CEP: GA ČR(CZ) GP104/05/P554; GA ČR(CZ) GA104/05/2566
    Grant ostatní: BEMUSAC(XE) G1MA/CT/2002/04019
    Výzkumný záměr: CEZ:AV0Z40720504
    Klíčová slova: bubble formation * CFD * high-speed video
    Kód oboru RIV: CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

    In our work we performed 2D axi-symmetric CFD simulations of bubble formation and detachment from submerged nozzles. We used the volume-of-fluid (VOF) technique, as it is implemented in the commercial flow solver Fluent 6.1. The influence of flow rate of air and diameter of submerged nozzles was investigated. CFD prediction of bubble formation and deteachment in the column is compared with experimental data obtained by high-speed imaging and certain aspects agree well.

    Naše práce je zaměřená na výpočet generace bublin na jehle pomocí 2D axi-symetrických CFD simulací. Při výpočtech jsme použili volume-of-fluid (VOF) model, který je součásti komerčního programu FLUENT 6.1. Pomocí simulací jsme zkoumali vliv průtoku a průměru jehel na celý proces generace bublin. Výsledky získané z CFD výpočtu, byly srovnány s experimentálním měřením pomocí vysokorychlostni kamery a v určitých aspektech se shodují dobře.
    Trvalý link: http://hdl.handle.net/11104/0118575
     
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.