Počet záznamů: 1  

Popularizační styl jako styl hybridní: míra bulvarizace a „zábavnosti“ profilovaná orientací na různé adresáty

  1. 1.
    SYSNO ASEP0511407
    Druh ASEPC - Konferenční příspěvek (mezinárodní konf.)
    Zařazení RIVD - Článek ve sborníku
    NázevPopularizační styl jako styl hybridní: míra bulvarizace a „zábavnosti“ profilovaná orientací na různé adresáty
    Překlad názvuPopularizing style as a hybrid style (an area of style mixing)
    Tvůrce(i) Hoffmannová, Jana (UJC-A) ORCID
    Zdroj.dok.Nastojaščee i buduščee stilistiki. - Moskva : Flinta, 2019 / Vartanova E. L. - ISBN 978-5-9765-4189-4
    Rozsah strans. 151-157
    Poč.str.7 s.
    Forma vydáníTištěná - P
    AkceNastojaščee i buduščee stilistiki
    Datum konání13.05.2019 - 14.05.2019
    Místo konáníMoskva
    ZeměRU - Rusko
    Typ akceEUR
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.RU - Rusko
    Klíč. slovapopularizing style ; popularization of history ; academic (scholarly) style ; style of tabloids ; „entertainment style“ ; intended readers
    Vědní obor RIVAI - Jazykověda
    Obor OECDLinguistics
    CEPGA18-08651S GA ČR - Grantová agentura ČR
    Institucionální podporaUJC-A - RVO:68378092
    AnotaceV příspěvku bych chtěla představit popularizační (populárně naučný) styl jako (sub)styl pohybující se na rozhraní mezi stylem odborným, publicistickým a „zábavním“. Míšení těchto stylů v prostoru popularizačního diskurzu chci předvést na popularizaci historie: jak se uskutečňuje prostřednictvím různých žánrů (a opět jejich míšení) a jak je profilována orientací na různé adresáty (neutrální dospělí čtenáři - intelektuálové - ženy - děti a mládež). V různých českých časopisech jako History, Živá historie, Epocha, Historická červená knihovna, Časostroj ad. bude sledována především míra „zábavnosti“, ev. bulvarizace, a výrazové prostředky těchto tendencí.
    Překlad anotaceThis paper deals with the style (substyle) of popularization of science, and tries to present this hybrid style as a mix of academic (scholarly) style, style of newspapers and magazines (particularly tabloids), style of everyday communication and „entertainment style“. The analysis of magazines popularizing history attempts to explicate how the popularizing style is differentiated (specifically profiled) in consideration of intended readers (neutral readers, intellectuals, women, children and teenagers).
    PracovištěÚstav pro jazyk český
    KontaktYvona Tesařová, tesarova@ujc.cas.cz, Tel.: 225 391 406 ; Marie Chybová, m.chybova@ujc.cas.cz, Tel.: 532 290 515 ; Helena Svobodová, knihovna.dial.brno@ujc.cas.cz, Tel.: 532 290 266
    Rok sběru2020
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.